środa, 27 lipca 2016

Kuchnia murowana

Kuchnia murowana była moim marzeniem, odkąd zaczęłam w ogóle myśleć o swojej własnej kuchni (około 10 lat wstecz).


Jednak z tego powodu, że w naszej pierwszej kuchni, którą odziedziczyliśmy po starszej cioci, była podłoga z desek, moje marzenie nie zostało wówczas zrealizowane. Kuchnia (a właściwie aneks kuchenny był utrzymany w rustykalno - nowoczesnym (ups!) stylu, ale dobrze nam się w niej mieszkało, choć było ciasno. Jak mówi znane powiedzenie "pierwsze mieszkanie dla wroga, drugie dla przyjaciela, trzecie dla siebie"... Kiedy po czterech latach mieszkania w naszym maleńkim M2, zostawialiśmy rodzicom męża tamtą kuchnię, a sami przeprowadzaliśmy się do części domu, w której kuchnię należało, można było i trzeba było zaprojektować, wykonać od zupełnych podstaw, byłam przeszczęśliwa, gdyż właśnie ziszczało się moje marzenie: KUCHNIA BĘDZIE MUROWANA!!! Z zapałem zabraliśmy się do rozrysowywania koncepcji, według której urządzimy kuchnię. Wersje zmieniały się z upływem kolejnych tygodni, ale w końcu ustaliliśmy własny projekt.
Oczywiście zacząć trzeba było od otynkowania ścian:

Następnie umocować zawory wody:
Potem można było przystąpić do budowania ścianek działowych poszczególnych szafek. My użyliśmy do tego gazobetonu:
Gazobeton idealnie nam tutaj pasował, gdyż mieliśmy już upatrzone płytki o wymiarach 10 cm na 10 cm, a ścianka gazobetonu tyle właśnie miała. Oczywiście wcześniej wymierzyliśmy kuchnię i rozplanowaliśmy ją na papierze, pamiętając o tym, że każda ścianka szafki będzie 10 - ciocentymetrowa.



Na uwagę zasługuje fakt, iż wszystkie prace przy aranżacji kuchni (oprócz tynkowania) wykonali mój mąż i mój teść. To oni są bohaterami tego domu :) Pracowali w dość trudnych warunkach pogodowych, bo za oknem było na minusie, a wnętrza jeszcze nie były ogrzewane tak, jak trzeba, ale dali radę!

Kiedy już ścianki szafek zostały wymurowane, można było układać glazurę. Tego etapu, niestety, z nieznanych mi dziś przyczyn, nie udokumentowałam fotograficznie, czego żałuję. No, ale efekt końcowy wygląda tak:




Kolejną bohaterką tego wnętrza jest IKEA. Bez tego szwedzkiego przedsiębiorstwa moja kuchnia na pewno nie wyglądałaby tak samo, nie byłaby tym, czym jest dla mnie teraz :) (Nadmieniam, że nie jest to post sponsorowany-ja po prostu lubię tę sieciówkę.)
Jako drzwi do szafek, szuflad i ukrycia zmywarki użyliśmy stylowych frontów Flipstad, do których przykręcone zostały uchwyty Faglavik na dole, a u góry gałki Norrbyn. Nad zlewozmywakiem króluje bateria ikeowska Edsvik, która od pięciu lat nie przyniosła wstydu marce i działa bez zarzutu.

Stół (nasz ukochany Jokkmokk) trafił tu ze starego mieszkania, w którym godnie pełnił swą rolę w pokoju dzienno - jadalnianym. Nie wyobrażam sobie, by mogło go z nami nie być... Lampy Kroby rozświetlają nam mroki wieczorów, które często spędzamy właśnie w kuchni, czytając prasę, książki lub grając w ulubione planszówki. Nad stołem staroć, do której mam wielki sentyment. To szafeczka pochodząca z rodzinnych pamiątek, którą mąż wyprosił od jednego ze swoich wujków. Dołożyliśmy trochę pracy, aby usunąć z niej kilka warstw farby i dotrzeć do czystego drewna, które polakierowaliśmy. W tej chwili jest miejscem, na którym ustawiłam swoją maleńką kolekcję młynków do kawy, pieprzu i cukru :)
W kąciku roboczym wisi szafeczka (nieznanego pochodzenia) wyszperana przez męża na pchlim targu. Bardzo lubię blok na noże, który również pochodzi z targu staroci, ale wyprodukowała go moja ukochana IKEA. Oczywiście wielbiciele szwedzkich kubeczków wiedzą, że na haczykach wiszą megawygodne Fargriki. Poranna kawa smakuje w nich wprost fenomenalnie. Gdybyśmy otworzyli szafki i szuflady, zobaczylibyśmy, że Ikea pomaga mi nieustannie w doskonałej organizacji przestrzeni kuchennej, ale o tym może napiszę w którymś z kolejnych postów.

W naszej murowanej kuchni nie wszystko jest jeszcze zrobione. w tej chwili pracujemy nad karniszami, które wpasować mogłyby się w stylistykę tego pomieszczenia. Moim marzeniem jest jeszcze posiadanie szydełkowych firanek  i belek imitujących stropowe. No, ale to wszystko przed nami.
Pozdrawiam
Asia.



13 komentarzy:

  1. Cudownie, że spełniłaś swoje marzenie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam! Zaciekawiona Twoim postem na moim blogu przyszłam z rewizytą i ...zaczynam żałować. Żałować, bo już od jakiegoś czasu mnie korci żeby przemalować cegłę na biało ;-) :-) :-D i teraz to się pogłębi. Powstrzymuje mnie jedynie nieodwracalność tego procesu :-). Ślicznie wyglądają Twoje białe mebelki. I mi też przytrafiło się zaniechanie fotografowania i bardzo żałuję, górne pomieszczenia zostały w ten sposób pominięte w niektórych fragmentach procesu ich tworzenia :-) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za odwiedzinki i zapraszam częściej :) Czerwoną cegłę mam w salonie (pokoju dziennym) i tez czasem mną szarpie, kiedy na nią patrzę( z tęsknoty za biela), kiedy indziej zaś wolę ją oglądać taką, jaka jest ;) I bądź tu człowieku mądry...
    Pozdrawiam, Asia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piekna i funkcjonalna kuchnia w pieknym stylu,B.S

    OdpowiedzUsuń
  5. Najważniejsze to spełniać własne marzenia! Gratulacje:) Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. DZIĘKUJĘ :)i zapraszam częściej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie i widać, że zmiany były na całego. Ja także jestem świeżo po remoncie kuchni i muszę powiedzieć, że jak do tej pory wszystko się sprawdza tak jak sobie to wymarzyłam. Zresztą po przeczytaniu https://codziennik24.pl/jak-wybrac-idealne-meble-do-jadalni/ także wiem już jakie meble do mojej jadalni mam wybrać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Na pewno kuchnia urządzona w takim stylu ma swój urok! Sama, jestem obecnie na etapie urządzania swojej kuchni, w związku z czym rozglądam się za jakościowym sprzętem AGD. Czy tutaj: https://www.oleole.pl/lodowki,_Amica.bhtml uda mi się go zdobyć? Słyszałam, ze Amica jest naprawdę dobrą marką.

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba każdy z nas wie jak remonty są ważne i ja także jestem zdania, że dość istotnym jest zawsze posiadanie ładnych podłóg. Ja jestem przekonany, że świetnie układa podłogi firma https://www.wawerbud.pl/podlogi/ i jestem zdania, że ten wybór jest oczywiście niezwykle dobry.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja się właśnie zastanawiam nad tym, jakie mieszkanie najlepiej zakupić. Możliwości jest naprawdę dużo.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie w postaci komentarza.